MELAYU MUDAH LUPA KE?

assalam. hari ni xdapat la saya nak lunch, sebab hari ni puasa * waaa. lapar :P* ok, apalagi, internet menjadi lunch ku hari ini, walaupun hakikatnya saya tidak memakannya. huhu. "melayu Mudah lupa" mungkin ungkapan dr. mahathir tu dah jadi satu perumpamaan yang sinonim dengan orang melayu. saya pon nak ckp gitu lah. boleh ke? *tapi saya xlah sebijak DR. MAHATHIR.. wawa* ok, bukan nak ckp ni saya ni x pelupa, masalahnya saya pon selau lupa bawak kunci rumah bile nak g keje. hahahaha. ok, meh cni, i ade satu cerita yg mnjadi bukti Melayu mudah lupa.


PADA SUATI HARI
DI PETANG YANG HENING
TERDAPAT SEORANG MAKCIK MENYAPAKU *cewahh, mcm novel la pulok. haha*

ok, perbualan ni ditangkap pada bulan 5 mase cuti


masa berlalu. dan saya pon dengan gagahnya bertungkus lumus menyiapkan assigment *ehh? bertungkus lumus? bkn copy paste? haha* dan cuti datang lagi. ehh. silap. bukan cuti, saja nak balik kampung. maka ditakdirkan saya bertemu lagi dengan cik kiah ni, tapi di tempat yang berlainan. ekekeke.


sebulan kemudian...
.
.
.
haa. tengok, makcik tu dah lupe kan?? *mcm experiment dah. haha.


Ok, kawan-kawan. nampak x kat situ. memang kita ni cepat je lupe. dah kate manusia kan. manusia bermaksud lupa. jangan kata makcik, orang muda mudi macam saya ni pon boleh selalu lupe. ok, jadi untuk mengelakkan dari mudah lupe, saya ada beberapa langkah :

1. banyakkan berdoa
2. bawak buku nota kemana-mana, dan tulis setiap keperluan yang perlu anda lakukan setiap hari. haha
3. Jangan buat kerja bertangguh. bila banyak sangat kerja, kita akan mudah lupe kerja kita yang lain-lain.
4. Cari kawan rapat yang berdisiplin. hahaha.

ok, saya tade idea lagi. siapa ada cara-cara lain untuk mengelakkan kelupaan dan kealpaan ni boleh la komen ye. ok. tata. Assalamualaikum :)



0 comments:

Post a Comment